470 milyon yıllık gizem çözülüyor mu?

İsveçli araştırmacılar yeni bir meteor taşı (gök taşı) keşfetti.

470 milyon yıllık gizem çözülüyor mu?

İsveçli araştırmacılar yeni bir meteor taşı (gök taşı) keşfetti. LiveScience‘ın haberine göre, Earth and Planetary Science Letters dergisinde yayınlanan bu keşif, yaklaşık 500 milyon yıl önce Dünya’da yaşamın çeşitlenmesine yol açan asteroid çarpmasına ilişkin yeni bilgiler sağlayabilir.

Meteor taşının keşfedildiği Stockholm yakınlarındaki bölgede bugüne kadar başka pek çok gök taşı bulunmuş olsa da, önceki taşlar L-chondrite adlı asteroidin parçalarıymış. 470 milyon yıl önce küçük bir asteroidin kendisine çarpması sonucu parçalanarak Dünya üzerine yağan L-chondrite’ın Dünya üzerinde sebep olduğu yıkım sonucu hayvan ve bitkilerin çeşitlendiği ve ortaya yeni türlerin çıktığı düşünülüyor. Ancak bugüne kadar L-chondrite’a çarpan asteroide veya çarpışmaya ilişkin net bir bilgi bulunmuyormuş. Yeni keşfedilen gök taşı tam da bu noktada önem kazanıyor, zira bilim insanları bu taşın L-chondrite’a çarpan ufak asteroidin bir parçası olabileceğini düşünüyor.

1404332074_img20140702230539.jpg

Ancak keşfe ilişkin hipotezler henüz doğrulanmış değil, çünkü bazı bilim insanları bu taşın farklı bir asteroide ait olduğundan emin olamıyor. Şimdilik “gizemli nesne” adıyla anılan gök taşı düşünüldüğü gibi L-chondrite’a çarpan asteroide ait değilse dahi, kimyasal kompozisyonu nedeniyle bilim insanlarına yeni bilgiler sağlayabilir.