Bilim insanları, ilk yıldızlara ait bir sinyal keşfettiklerini açıkladı!

Sinyal, evrendeki hidrojenin nasıl oluştuğuyla ilgili yapılan araştırmalar için kullanılan radyo teleskobuyla bulundu!

Bilim insanları, ilk yıldızlara ait bir sinyal keşfettiklerini açıkladı!

Arizona Üniversitesi araştırmacıları, bu tarz bir sinyalin ilk kez gözlemlendiğini ve buluşun astrofizik için bir dönüm noktası olduğunu iddia ettiler. Radyo teleskobunun yakaladığı hidrojenin koşulları incelendiğinde, yıldızların yaydığı yoğun ışıklar ve hidrojenin etkileşime girmiş olabileceği tahmi edildi.

Bilim insanları, ilk yıldızlara ait bir sinyal keşfettiklerini açıkladı! - Resim : 1

Araştırma sonuçları Evren'in doğuşuna ilişkin çok fazla bilgiye sahip. Bulgular, Evren'in ilk başta -270 santigrat derece olduğunu gösteriyor. En çok kabul gören teoriye göre yıldızlar, Büyük Patlama sonrası evreni kaplayan soğuk hidrojen gazından oluştular. Dev boyutlarına ve inanılmaz bir parlaklıklarına rağmen, ömürleri kısa sürdü.

Uzayın ilk aşamalarında oluşan hidrojen atomları, karanlık maddeyle doğrudan etkileşime girmiş olabilir. Karanlık madde, göremediğimiz ancak etkisiyle galaksilerin dönüş şeklini etkilediğini gözlemleyebildeğimiz bir madder. Bu sebeple araştırmanın karanlık maddenin taneciklerini saptama çabalarını da kolaylaştırması bekleniyor.