Bu gezegen pespembe!

Japonya Uzay Ajansı’na ait Subaru teleskopu pembe bir gezegen keşfetti.

Bu gezegen pespembe!

Teknoloji geliştikçe uzaklar yakın oluyor ve inanılmaz görüntüler gelmeye devam ediyor. ABD’nin Hawaii eyaletinde bulunan, Japonya Uzay Ajansı’na (JAXA) ait Subaru teleskopu yeni bir gezegen keşfetti. Teleskopun yeni gezegen keşfetmesi gayet doğal ancak, gezegenin tamamen pembe rengine bürünmüş olması oldukça ilginç.

Güneş’e benzeyen bir yıldızın yörüngesinde hareket eden pembe ve gizemli bir gezegen görüntülendi. Astrofizikçi Michael McElwain, “Eğer bu gezegene seyahat etme şansımız olsaydı, sahip olduğu ısıyla parlayan, koyu bir kiraz çiçeği rengini andıran bir dünya görecektik” diyerek açıklamada bulundu.

1376308368_pembe.jpg

Yeni keşfedilen pembe gezegene GJ 504b adı verildi ve gezegenin buz, toz ve diğer uzay enkazıyla gazların çarpışmasından oluştuğu düşünülüyor. Jüpiter büyüklüğündeki gezegen, yüzeyinde yaklaşık 237 derece sıcaklık bulunuyor.

Bu ilginç pembe gezegen kendi yıldızına 4,05 milyar mil uzaklıkta olması da oldukça ilginç. Bu uzaklık, Dünya-Güneş arasındaki mesafenin 43,5 katı olarak kaydediliyor.

McElwain yaptığı açıklamada, ‘pembe gezegenin yıldızı etrafındaki dönüşünü 100 yıldan uzun sürede tamamladığını tahmin ettiklerini, ancak bu sürenin daha fazla olabileceğini’ belirtti.