İnsan burnunda çok güçlü bir antibiyotik türü bulundu!

Bilim insanları, insan burnundan elde edilen ve son derece güçlü olan yeni bir antibiyotik keşfettiler.

İnsan burnunda çok güçlü bir antibiyotik türü bulundu!

Alman mikrobiyologlardan oluşan bir araştırma ekibi, insan burnundaki bakteriden elde edilen yeni bir antibiyotik türü keşfettiklerini duyurdular. Tamamen şans eseri keşfedilen bu yeni antibiyotik türü, birçok antibiyotik türüne karşı bağışıklığı olan ve ölüme neden olabilen Staphylococcus aureus isimli bakterinin üremesini ve savunma mekanizmasını güçlendirmesini engelliyor.

S. lugdunensis isimli bakteriden üretilen yeni antibiyotiğin ismi lugdunin. Lugdunin, S. lugdunensis tarafından doğal olarak üretiliyor ve aşırı yayılmacı olan Staphylococcus aureus'un yayılmasını durdurmak amacıyla kullanılıyor. Birçok insanın burnunda yaşayan bu iki bakteriden Staphylococcus aureus, bazı durumlarda taşıyıcısının kanına karışabiliyor ve onu hasta edebiliyor. Bilim insanları, insan vücudundan ziyade sadece kendi sınırlarını önemseyen ve kendi için antibiyotik üreten S. lugdunensis'in antibiyotiğini, kana karışması durumunda Staphylococcus aureus'un durdurulması amacıyla kullanmayı hedefliyor.

1469705265_01mrsa-bug.ngsversion.1469644201603.adapt.1900.1.jpg