Kirli sudan elektrik enerjisi elde edildi

Kirli sudan elektrik enerjisi elde edildi

New York Binghamton üniversitesinden bir grup araştırmacı bir kaç damla kirli su içerisinde yaşayan bakterilerin metabolizmalarından elektrik elde etti.Bu enerji düşük enerji sınıfından olsada bazı batarya tiplerini şarj edebilir ve biyosensörleri çalıştırabilir.

Pilin tasarımı

Tasarım 8 bataryasal parçanın katlanarak birbiri üzerine gelmesinden oluşuyor. Bu şeklin özel adı ise Origami Ninja Yıldızı. Her modülde kağıttan oluşan bir tabaka var ve bu kağıt tabakalarda anot, proton değişim membranı ve hava katodu var. Aynı zamanda kirli su besleme girişi de yer alıyor.
Pil genişletilebilir ve genişletildiğinde simit şeklini alabiliyor.

Pil nasıl çalışıyor ?

Sıvı yollar kağıt tabakalara yakıt hücreleri üzerinden su taşıyor ve sonuçta bir dizi kimyasal reaksiyon gerçekleşirken enerji edilmiş oluyor. Bununla birlikte modüllerin ayrılıp farklı biçimlerde birleştirilmesi sonucunda volt değişimi gerçekleştirilebiliyor. Bu ayırma ve birleştirme işleminde hava soluyan katotların da havadan yararlanılması sağlanıyor.

Uzman görüşü

Yrd.Doç.Dr. Seokheun Choi bu seferki pilin bir biyosensörün ışığını 20 dakika kadar yakabileceğini, daha önce üretilen pilin enerji üretiminin nanowatlar seviyesinde olduğunu şimdikinin artık mikrowatlar düzeyinde olduğunu söylüyor.

Nerelerde kullanılabilir ?

HIV ve hamilelik testleri için kullanılan medikal cihazlar için enerji sağlanmasında kullanılabilir. Aslında bu hayal gücü ile doğrudan ilişkili.

Bu önem arz eden araştırma Biosensors and Bioelectronics dergisinde yayınlandı.