Mars'ta içilebilir su keşfedildi!

Mars'ta araştırmalar yapan Opporutnity uzay aracı içilebilir su keşfetti.

Mars'ta içilebilir su keşfedildi!

2004'ten bu yana Mars'ta keşifler yapan NASA'nın uzay aracı Opportunity, Kızıl Gezegen'de bir zamanlar 'içilebilir su' olduğuna dair bilgiler edindi. Elde edilen bilgilerden yola çıkarak, Mars'ın bir zamanlar okyanuslarla kaplı olduğu düşünülüyor.

Daha önce Mars'taki suyun fazlasıyla asitli olduğunu savunan bulgular elde eden Opporutnity, Kızıl Gezegen'de bir zamanlar 'içilebilir su' olduğunu öne süren yeni ipuçları buldu. Opportunity, Mars'ta incelediği beş kraterden en büyüğü olan Endeavour'da 2011 yılında milyarlarca yıl öncesine ait mineral kalıntıları bulmuştu.

1370767833_mars-550.jpg

Ağustos 2012'de Mars'a inen nükleer güçlü Curiosity gibi kimyasal analiz laboratuvarı taşımayan Opportunity keşif aracının sahip olduğu donanım yine de incelediği kayaların temel yapısını ortaya çıkaracak kadar güçlü.

Opportunity uzay aracı 'Esperance' adı verilen kayadan bu sonuçları elde etti. Bu uzay aracıyla ilgilenen Cornell Üniversitesi'den gezegen bilimci Steve Squyres, "Burada geçmişte elde ettiğimiz asitli kimyadan farklı bir kimya söz konusu... Bu su içilebilir. Suyun sahip olduğu kimya, yaşamın oluşmasına izin verebilir" dedi.