NASA, Dinky adlı asteroitin aslında kendi ayına sahip olduğunu keşfetti

NASA'nın ilk olarak 2021 yılında Jüpiter'in yakınında sıkışıp kalan Truva asteroitlerini araştırmak için fırlattığı Lucy uzay aracı ilginç bir keşifte bulundu.

NASA, Dinky adlı asteroitin aslında kendi ayına sahip olduğunu keşfetti

Uzay aracı Dinky lakaplı bir asteroit buldu ve onun etrafında dönen daha küçük bir asteroit daha vardı. Yani bu temelde kendi ayı olan bir ay. Buradaki teknik terim ise ikili asteroit çifti.

Keşif, Jüpiter'in önünde ve arkasında güneşin etrafında dönen yukarıda bahsedilen Truva asteroitlerini araştırmadan önce ekibin becerilerini geliştirmesi için yapılan bir deneme çalışmasıydı. Ekip, her iki nesne de son derece hızlı hareket ederken bile Lucy'nin sondasının bir uzay kayasına başarılı bir şekilde kilitlendiğinden emin olmak istiyordu.

Dinky'ye ve onun daha da küçük uydusuna gelince, NASA bilim adamlarının soruşturma konusunda hala kat etmesi gereken uzun bir yol var çünkü ilgili verilerin yalnızca üçte biri Dünya'ya döndü. NASA, Dinky'yi ve onun sözde uydusunu gösteren bir çok görüntü yayınladı ancak henüz gerçek bir veri yok.

NASA, Dinky adlı asteroitin aslında kendi ayına sahip olduğunu keşfetti

Ancak sadece bu görüntülere bakarak bile bu iki gök cismi hakkında çok şey anlamak mümkün. Dinky, diğer adıyla Dinkinesh'in ana gövdesinde görünür bir ekvator sırtı ve ondan ayrılan ikincil bir sırt çizgisi bulunuyor. Ana asteroit, muhtemelen diğer asteroitlerin sayısız çarpmasının sonucu olarak kraterlerle kaplı.

Araştırmacılar, Dünya'ya yakın asteroitlerin yaklaşık %15’inin sevimli küçük bir yörünge arkadaşına sahip olduğunu bulduklarından, ikili asteroit çiftleri aslında pek de nadir değil. NASA ve bağlı araştırmacılar, iki asteroide biraz daha ışık tutacak renkli görüntüler ve spektroskopi de dahil olmak üzere çift hakkında daha fazla veri bekliyor.

Bu arada Lucy, Jüpiter yakınındaki gizemli Truva asteroitlerini araştırmak üzere asıl görevine devam edecek.