Bilim & Teknik

NASA dünyayı tehdit eden gök taşını yayınladı!

Tehlikeli asteroid Bennu, NASA tarafından görüntülendi. İşte detaylar!

NASA dünyayı tehdit eden gök taşını yayınladı!

Kendi ekseni etrafında dönen Bennu, bu asteroitten toprak örneklerinin ulaştırılması için tasarlanan OSIRIS-REx uzay istasyonu sayesinde görüntülendi.

NASA, son 2 yılda 2 milyar milden fazla mesafe kat eden OSIRIS-REx istasyonun yaklaşık 1 yıl boyunca asteroidi inceleyeceğini, ardından toprak örneklerini alacağını açıkladı. Aracın dünyaya dönüşü Eylül 2023’te planlanıyor. 500 metre boyutundaki uzay cismi, Massachusetts Teknoloji Enstitüsü bilim insanları tarafından keşfedilmişti.

Yapılan hesaplamalara göre, 2182 yılında Dünya’ya yaklaşacak olan Bennu, şu anda gezegenimiz için en büyük tehlike arz eden uzay cismi olarak gösteriliyor.

NASA dünyayı tehdit eden gök taşını yayınladı!

Bununla beraber geçtiğimiz aylar NASA, Dünya'yı kurtaracak bir proje üzerinde çalıştığını açıkladı. Tabii ki Dünya'yı kurtaracak olarak lanse edilmesi işin biraz kurgusuymuş gibi geliyor ancak gerçekten de bu proje bizler için yararlı olabilir.

NASA ve ESA’nın ortaklaşa yürüttüğü Aida projesi, tehdit oluşturan asteroidleri Dünya’dan uzaklaştırmak adına bizlere yardım edecek. Eğer bu proje sağlamlığını kanıtlarsa Dünya’yı tehdit eden asteroidler, gezegenimize ulaşmadan önce başka bir yörüngeye gönderilecek.

Şimdilik DART adı verilen testlerle aşamadan geçirilen proje, herhangi bir sorun çıkarmazsa ilk uçuşunu 2020'de yapacak. Dünya yörüngesinde görev yapması beklenen uzay aracı, önce yeryüzünde denenecek.

Yorumlar
HTC
herşeyin Allah ın emriyle hareket ettiğini ve kader kavramını bilselerdi...
Murat
Yunus 100 süresinde beynin calistirmayin kafasina pislik yagdirumi diyor sen git bile bile deprem bolgesine zayif evler yap sonra yikilisin ondan sonrada kader de
S.AVCI
Merakla takip ediyorum.Ömrüm yetmez yettiği kadar izleyeceğim.
Uğur Şentürk