Bilim & Teknik

NASA paylaştı! İşte Satürn'ün en net fotoğrafı!

NASA, Satürn'ün Hubble Uzay Teleskobu tarafından çekilen en net fotoğraflarından birini yayınladı.

Hubble Teleskobu'nun, 20 Haziran 2019 günü, Satürn'ün dünyaya en yakın seviyede olduğu bir anda çektiği fotoğraf, Satürn'ün bugüne dek çekilmiş en net görüntülerinden biri olmayı başarmıştı. NASA'nın yeni yayınladığı bu fotoğraf büyük ilgi gördü.

NASA paylaştı! İşte Satürn'ün en net fotoğrafı!

1990 yılında, Uzay Mekiği Discovery tarafından Dünya etrafındaki yörüngesine fırlatılan ve ismini Amerikalı astronom Edwin Hubble'dan alan Hubble Uzay Teleskobu, 20 Haziran 2019 günü, Satürn dünyaya en yakın seviyedeyken bir fotoğraf çekti. Çekilen bu fotoğraf Satürn'ün bugüne dek çekilmiş en net görüntülerinden biri oldu.

Satürn'ün bu bu net görüntüsünü aşağıda inceleyebilirsiniz.

Etrafındaki halkalar sebebi ile Satürn birçok insan tarafından ayrıca ilgi görmekte ve merak edilmektedir. Güneş Sisteminin Güneş'e yakınlık sırasına göre 6. gezegen olan Satürn, çıplak gözle izlenebilen 5 gezegenden biri olarak eski çağlardan beri insanoğlunun dikkatini çekmiştir. Tabi elbette çıplak gözle baktığınızda onu yalnızca iğne ucu kadar bir ışık olarak görebilirsiniz, halkalarını fark etmeniz mümkün olmaz.

Satürn’ün halkalarının ne zaman ve nasıl oluştuğu kesin olarak bilinmiyor. Ancak yapılan araştırmaların Satürn’ün halkalarının %90-95 oranında buzdan oluştuğunu gösterdiğinin bilgisini siz değerli okuyucularımız ile paylaşalım.

Yorumlar
ÇORUMLU
bizim çorumdan daha güzel görünüyor.
HÜSMEN