Nasa'nın yayınladığı yeni fotoğraflar

NASA uzay aracı Dawn'ın yörüngesine yaklaştığı cüce gezegen Ceres'ten elde edilen en son fotoğrafta, gök cisminin yüzeyinde esrarengiz ışıklar dikkat çekti. NASA, ilk gözlemlerde Ceres'in yüzeyinde sadece bir ışık görüldüğünü, en son gözlemde ise iki ışığın belirlenmesinin son derece kafa karıştırıcı olduğunu belirtti.
Nasa'nın yayınladığı yeni fotoğraflar - Page 1
Nasa'nın yayınladığı yeni fotoğraflar - Page 2
Ceres'te esrarengiz ışıklar
NASA tarafından yapılan açıklamada bilgi veren Almanya'nın Max Planck Güneş Sistemi Araştırma Enstitüsü'nden Andreas Nathues, "Bu tamamen beklenmedik ve sırrını henüz bilmediğimiz bir durum... Daha parlak olan nokta, kameramızla görüntülemek için çok küçük. Ancak küçük olmasına rağmen Ceres üzerindeki en parlak yeri temsil ediyor" dedi.
Nasa'nın yayınladığı yeni fotoğraflar - Page 3
NASA'nın evrendeki gözü olan uzay teleskopu Hubble, evrenimizin "gülümseyen" bir karesini yakaladı. SDSS J1038+4849 isimli galaksi kümesinin fotoğrafı NASA tarafından yayımlandı. Galaksi kümesi, Judy Schmidt isimli amatör bir uzay gözcüsü tarafından keşfedildi. Fotoğrafta "göz" olarak görülen parlaklıklar, iki ayrı galaksi. Yüzü ve gülümseymeyi oluşturan çizgiler ise, "güçlü yerçekimsel mercek" isimli bir etki nedeniyle oluşuyor.
Nasa'nın yayınladığı yeni fotoğraflar - Page 4
NASA'nın Plüton sistemini keşfetmesi için 2006'da ateşlediği New Horizons uzay aracı, 203 milyon kilometre mesafeden Plüton ve uydusu Charon'u görüntüledi. New Horizons'ın Plüton ve uydusu Charon'a ait ilk fotoğrafı 25-27 Ocak tarihinde elde edilen görüntülerden oluşturuldu. Plüton'un yörüngesine 14 Temmuz'da girmesi beklenen uzay aracının, o tarihe kadar cüce gezegen ve uydularına ait çok sayıda fotoğraf elde etmesi bekleniyor. New Horizons, Plüton'dan yaklaşık 203 milyon kilometre uzaklıkta yer alıyor.