Plüton'un yüzeyinin altında okyanus olabilir

ABD'nin Ulusal Havacılık ve Uzay Dairesine (NASA) ait uzay aracı New Horizons'un gönderdiği verileri inceleyen gök bilimciler, Plüton ve uydusu Charon'un jeolojik olarak son derece aktif olduğunu, gizemli gezegenin sanılandan çok daha karmaşık bir yapıya sahip olduğunu ortaya çıkardı.
Plüton'un yüzeyinin altında okyanus olabilir - Page 1
Plüton'un yüzeyinin altında okyanus olabilir - Page 2
Araştırmacılar, Plüton'un nitrojen, metan ve sudan oluşan karmaşık yapısıyla Güneş Sistemi'ndeki diğer gezegenlerden oldukça farklı olduğunu belirtti.
Plüton'un yüzeyinin altında okyanus olabilir - Page 3
Plüton'un yüzeyindeki kayalarda yer alan radyoaktif maddeler sayesinde gezegenin iç kısmının ısındığına ilişkin veriler bulunduğuna işaret eden araştırmacılar, söz konusu verilerin cüce gezegenin donmuş yüzeyinin altında amonyak açısından zengin ve sıvı halde sudan oluşan bir okyanus bulunabileceğine dikkati çekti.
Plüton'un yüzeyinin altında okyanus olabilir - Page 4
Araştırma, "Science" dergisinde yayımlandı.