Satürn'ün 'Ölüm Yıldızı' ayı büyük bir sır saklıyor! Yaşam izleri bulundu!

Satürn'ün uydusu, 'Ölüm Yıldızı' olarak adlandırılan ve bilim kurgu filmlerinden fırlamış gibi duran bu gök cismi, uzun süredir gökbilimcilerin ilgisini çekiyor.

Satürn'ün 'Ölüm Yıldızı' ayı büyük bir sır saklıyor! Yaşam izleri bulundu!

Ancak son araştırmalar, bu gizemli uydunun beklenmedik bir sırrı barındırdığını ortaya koydu. Görünüşte sadece çarpıcı bir görüntüye sahip olan bu uydu, aslında üzerinde daha derinlemesine incelemeler yapıldıkça bilim dünyası için şaşırtıcı veriler sunuyor. Bu keşifler, Satürn'ün ve tüm güneş sistemimizin oluşumu ve evrimi hakkındaki anlayışımızı derinden etkileyebilir. Bilim insanları, bu yeni bulguların, uzayın derinliklerindeki yaşamın sırlarını çözme yolunda bize ışık tutabileceğini umuyor.

Satürn'ün "Yıldız Savaşları"ndan fırlamış gibi duran ve Ölüm Yıldızı'na benzerliğiyle dikkat çeken bir uydusu var ki, bu uydu şimdiye kadar bir sırrı saklıyordu - bu, Galaktik İmparatorluğun favori dünya yokeden uzay silahı değil.

Mimas adlı bu uydu, Satürn'ün 146 uydusundan biri ve Nature dergisinde yakın zamanda yayımlanan yeni kanıtlara göre, buzlu kabuğunun altında muhtemelen bir okyanus barındırıyor. Daha önceki araştırmalar, bu küçük uydunun sıradan yüzeyinin altında su olabileceğini öne sürse de, Paris Gözlemevi'nden astronom Valéry Lainey liderliğindeki çalışma, iç yapısının katı olduğu yönündeki diğer teorilerin aksine, bugüne kadar en ikna edici kanıtı sunuyor. Bu, Mimas'ı, aralarında Dünya'nın da bulunduğu, sallantılı denizlere sahip olduğuna inanılan güneş sistemindeki dokuzuncu yer yapıyor.

Satürn'ün 'Ölüm Yıldızı' ayı büyük bir sır saklıyor

Queen Mary University of London'dan çalışmanın ortak yazarı Nick Cooper, "Son zamanlarda oluşmuş sıvı su okyanusunun varlığı, yaşamın kökenini araştıran araştırmacılar için Mimas'ı birincil bir inceleme adayı yapıyor," dedi.

NASA'ya göre, bilinen yaşam formunun ortaya çıkabilmesi için üç anahtar bileşen gerekli: enerji, organik moleküller ve su. Mimas, güneşin komşuluğunda bulunan ve giderek büyüyen okyanus dünyaları listesinde sadece en sonuncusu. Diğerleri arasında Satürn'ün Titan ve Enceladus uyduları; Jüpiter'in Europa, Ganymede ve Callisto uyduları; Neptün'ün Triton uydusu; ve Pluto bulunuyor.

Mimas'ın okyanusu, birçok astronom için sürpriz oldu çünkü dışa dönük belirtileri yok: Yüzeyinde çatlaklar veya Enceladus ve Europa gibi su püskürten gayzerler, Titan gibi kalın bir atmosferi yok, Lainey bu hafta SETI Enstitüsü'nde canlı yayınlanan bir röportaj sırasında söyledi.