Microsoft, Windows karma gerçeklik platformunu sonlandırıyor

Kullanımdan kaldırılan Windows özelliklerinin resmi listesine göre Microsoft, platformu kapatıyor.

Microsoft, Windows karma gerçeklik platformunu sonlandırıyor

Platforma Windows Karma Gerçeklik yazılımının yanı sıra Karma Gerçeklik Portalı uygulaması ve bağlı Steam VR uygulaması da dahil. Platform henüz kullanımdan kalkmadı ancak Microsoft, "Windows'un gelecekteki bir sürümünde kaldırılacağını" söylüyor.

Microsoft, Windows Karma Gerçeklik'i ilk kez 2017 yılında, HTC ve (şu anda Meta'nın sahibi olduğu) Oculus gibi VR alanındaki rakipleriyle rekabet etme girişimi olarak tanıtmıştı.

Microsoft'un platformu sonuçta HP Reverb G2 gibi çeşitli VR kulaklıklar ve Acer, Asus ve Samsung gibi şirketler tarafından üretilen diğerleri tarafından benimsendi. Windows Karma Gerçeklik Portalı uygulaması oyunlara, deneyimlere ve işle ilgili birçok üretkenlik uygulamasına erişime izin verdi. Ancak bugünkü haberlerin de gösterdiği gibi benimsenme oranının pek de iyi olmadığı görülüyor.

Platformun yakında sona ermesine rağmen, Microsoft'un diğer karma gerçeklik ekosistemi HoloLens 2'yi etkileyecek gibi görünmüyor. The Verge'e göre Microsoft, bu yılın başlarında iş odaklı kulaklık için bir Windows 11 yükseltmesi ve başka iyileştirmeler ekledi.  Ayrıca savaş testleri için onları orduya göndermeye  de başladı. Evet, son kısmı doğru okudunuz, orduya.

Microsoft, Windows karma gerçeklik platformunu sonlandırıyor

Ancak HoloLens topraklarında her şey güllük gülistanlık değil. Raporlar, Microsoft'un HoloLens 3'ü geliştirmeyi durdurduğunu gösteriyor. 2022'deki bir rapor, şirketin habersiz bir karma gerçeklik cihazı yapmak için Samsung ile birlikte çalıştığını söyledi ancak Microsoft sözcüsü Frank Shaw, Microsoft'un "HoloLens'e ve gelecekteki HoloLens geliştirmesine bağlı kalmaya devam ettiğini" açıkladı.

Ek olarak Microsoft, VR bölümünde kapsamlı kesintiler yaparak işten çıkarmalara ve AltspaceVR uygulamasının durdurulmasına yol açtı. Ancak şirket, iş arkadaşlarının kulaklık olmadan sanal bir alanda buluşmasına olanak tanıyan özel Mesh uygulamasını hala geliştiriyor.