2014’ün en iyi 15 yerli filmi
3-İtirazım VarHer şeye itirazı olan polisiye-komedi, Gezi sonrasına uygun bir omurgayla karşımıza çıkıyor.
3-İtirazım Var Her şeye itirazı olan polisiye-komedi, Gezi sonrasına uygun bir omurgayla karşımıza çıkıyor.
4-Kusursuzlar Birbirinden çok farklı iki kız kardeşin sırat köprüsünden geçmesine sinemasal ve ruhsal bir platform bulan “Kusursuzlar”, kadın hikayesi anlatma yoksunu sinemamız için bir hazine değerinde…
5-Kırımlı Kızıl Ordu askeri Kırımlı Türk Sadık Turan’ın, 2. Dünya Savaşı’nda Nazi esir kampına düşmesinin ardından önce Almanlar, sonrasında kendi insanları için savaşmasına uzanan sıra dışı bir direnişin öyküsü...
6-Pek Yakında Adeta bir Türk sineması güzellemesi…
7-Bi Küçük Eylül Meselesi Gizemli, masalsı ve capcanlı aşk filmi mizanseni, kimlik bunalımını işlerken Ömer Kavur’dan da izler taşıyor.
8-Gulyabani ‘Gulyabani’ söylentisinin ya da efsanesinin aranan korku-komedi temsili… Orçun Benli, ‘kültürel taban’ı doğru hamlelerle sarıp Japon korku filmlerinden de Yeşilçam ucuzculuğundan da beslenen bir işe imza atıyor.
9-Olur Olur! ‘Güldür Güldür’ ekibinin bir kısmının emeğiyle canlanan “Olur Olur!”, Alper Kul, Şinasi Yurtsever, Onur Buldu ve Aylin Kontente'nin mizah yaratma becerisinden besleniyor.
10-Evliya Çelebi: Ölümsüzlük Suyu Bizde de zamanla üç boyutlu modellemeleri öne çıkaran bilgisayar animasyonları üretilebileceğini ispatlayan, bu konuda kapıyı aralayan bir eser...
11-Ben O Değilim Dostoyevski’nin ‘Öteki’ adlı kısa romanından yola çıkıp bir yemekhanede çalışan Nihat’ın kimlik bunalımını ‘çiftgezer’ (doppelganger) kavramı üzerinden ele alıyor.
12-Kumun Tadı Çarpıcı sinematografisiyle, ülkemizin sahil kasabalarından görülmemiş, kapkaranlık ve ıssız bir atmosfer çıkaran, görsel dünyasıyla peşinizi bırakmayacak bir ilk film.
13-Karışık Kaset Unutulan, avcumuzun içinden kayıp giden veya bir köşeye itilen ilk aşkların filmi olarak anılabilecek, rejisindeki emekle kalbinize dokunacak bir eser.
14-Deniz Seviyesi Hamilelik, geçmiş, yasak ilişki ve evlilik kavramlarını merceğine alırken, karakter draması damarıyla çekici olmaya çabalayan samimi bir eser.
15-Fakat Müzeyyen Bu Derin Bir Tutku “Geriye Kalan”la tanıdığımız Çiğdem Vitrinel, başarısız bir yazarın hayali dünyasına, sancılarına girip, sevginin, aşkın, tutkunun halüsinasyona dönüştüğü bir sürecin adını koyuyor.
1-Panzehir Hong Kong triad filmi, İtalyan spagetti western’i, Japon manga geleneği, Çin dövüş kültürü ve Güney Kore aşırılığından beslenen aksiyon yüklü bir postmodern suç filmi...
2-Sivas Taşranın hiç görmediğimiz acımasız yüzünü bir erkek çocuğun gözünden yansıtan, tavizsiz ve sarsıcı bir ilk film.