Sanal gerçeklik filmleri nasıl çekiliyor
Sanal gerçeklik gözlükleri ile hayatımıza, sanal gerçeklik oyunları kadar sanal gerçeklik formatına çekilmiş filmler de girecek. Ancak sanal gerçeklik formatında film çekmek, video oyunu hazırlamak kadar kolay bir iş değil.
Sanal gerçeklik formatıyla (VR) bu eski sinema yöntemleri tarihe karışacak çünkü VR kameraları, tüm çevreyi üç boyutlu olarak kayıt altına alırken, çevrede sahneye ait olmayan nesneleri ve kişileri, olabildiğince aza indirmek gerekiyor. Işıklandırma cihazları, ses kayıt cihazları, set işçileri, yönetmen, yönetmen yardımcısı, asistanlar, yönetmen koltuğu veya diğer nesneler ve kişiler artık sahneden uzakta, kameraların görüş açısının dışında durmak zorundalar. Yeni film formatında artık bir sahneyi çekmek için, o sahneye ait küçük bir alan değil, o sahnenin konusunu tüm faktörleriyle gerçeğe dönüştürüp canlandırmak gerekiyor.
Çekim sırasında, üzerinde birden çok kamera olan ve 360 derecelik bir alanı kayıt altına alan kameralardan biri, sahnede olmaması gereken bir görüntüyü kayıt altına alacak olursa, örneğin tarihi bir filmin çekimi sırasında, ufuktan geçen bir uçak, daha sonra aynı kameranın açısı ile sahnenin aynı bölümü yeniden kayıt altına alınmak zorunda veya gökyüzündeki o uçak, animasyon uzmanlarının maskemelesi ile filmden çıkarılmak zorunda.
GoPro Safir Mount: Sanal gerçeklik filmlerini kayıt altına almak için, sahneyi yatay ve dikey 360 derece açıyla kayıt altına alacak özel kamera sistemleri gerekiyor. Bu kameralar aslında tek bir kamera değil, birden çok kameranın senkronize görüntü almasını sağlayacak şekilde birleştirilmesinden oluşan özel kamera sistemleridir. Amatör ve profesyonel çekimler için kullanılan kameraların marka ve modelleri çok farklı olsa da, günümüzde popüler olan kamera sistemlerinden biri GoPro kameralarını senkronize eden VR setleridir.
GoPro Jump: 16 GoPro kamerasından oluşan Jump sistemi, sineamcıların gözdesi olabilir ancak amatör kullanım için fiyatının çok yüksek olduğunu hatırlamak lazım.
Jaunt VR: Sinema sektörünün gözbebeği olacak gibi görünen bir model
Panopticam: Sanal gerçeklik gözlükleri ile hayatımıza, sanal gerçeklik oyunları kadar sanal gerçeklik formatına çekilmiş filmler de girecek. Ancak sanal gerçeklik formatında film çekmek, video oyunu hazırlamak kadar kolay bir iş değil.
Headcase VR: Sanal gerçeklik gözlükleri ile hayatımıza, sanal gerçeklik oyunları kadar sanal gerçeklik formatına çekilmiş filmler de girecek. Ancak sanal gerçeklik formatında film çekmek, video oyunu hazırlamak kadar kolay bir iş değil.
Sinemacılar bugüne kadar seyirciye sadece kameranın önünü gösteren bir çalışma sistemine sahipti. Film çekilirken sahnede yer alması gereken her şey kameranın önüne konulur, sahnede görünmesi istemeyen her şey ise kameranın arkasında tutulurdu.