Roma Kralının kaybolan büstü - Jean-Auguste-Dominique Ingres'in Jacques Marquet De Montbreton De Norvins Portresi

Fransız neoklasik ressam Ingres'in 1811-12 yapımı portresinde, başka bir yüzün gölge şeklinde bir izi vardır. Kumaşların içinde, çocuk kafası şeklindeki bitmiş bir büst, çıplak gözle bile görülebilir. Ayrıca sanat tarihçileri, sağdaki Minerva büstünün dahil olduğu çerçeveden uzakta duran gelişigüzel bir eklentinin de farkına vardı.
Sol tarafta aceleyle ve beceriksizce çıkarılan figürün, Roma Kralı lakabıyla tanınan, Napolyon'un oğlunun büstü olduğu sanılmakta. 1814 yılında, Napolyon gücünü kaybediyor ve ressamlar için, portresinin yapılması moda olmaktan çıkıyor. Ingres'in kendisinin yapıp yapmadığı muallakta olan düzeltmenin, siyasi anlamda bir motive sağlamak için yapıldığı düşünülüyor.

Pablo Picasso'nun Mavi Oda'sındaki bıyıklı adam

Picasso'nun bir diğer Mavi Periyod dönemindeki 1901 tarihli resmi Mavi Oda, Yaşlı Gitarist ile benzer tonlara sahip olmaktan çok daha fazlasına sahip. Kızılötesi görüntüleme, oda sahnesinin arkasındaki bir başka portreyi ortaya çıkarıyor. Parmaklarında yüzükler olan, resmi kıyafetli, bıyıklı bir adam görülüyor. Bu adam da Yaşlı Gitarist tablosunda olduğu gibi, Picasso'nun bütçe sıkıntısı çektiği zamanlara denk gelmiş.

4. John Singer Sargent'in Madame X tablosundaki müstehcen askı

Madame X, Metropolitan Sanat Müzesi'ndeki en bilindik portrelerden ve sade siyah elbisesi, mağrur ifadesi ve heykel gibi duruşuyla bir stil ikonu. Ancak portre bir zamanlar ahlak kurallarına aykırı olarak görülmüş ve yaratıcısının Avrupa kariyerinde adeta felaket etkisi yaratmış.
Portredeki kadın Madame Pierre Gautreau, Amerikalı bir gurbetçi olarak Avrupa sahnesinde güzelliğiyle fark yaratmaya çalışmış. Resimde de fark edilen, bir eleştirmen tarafından kadavraya benzetilen soluk teni için arsenik kullanmış. Kına ile saçlarının rengini koyulaştırması ve kulaklarına allık sürmesiyle tanınıyormuş.
Onu en dramatik haliyle yakalamak isteyen Sargent, giymesi için çarpıcı bir siyah elbise seçmiş ve mücevherli tek askısı omuzundan dökülen elbisesiyle Gautreau'yu resmetmiş. Portre ilk sergilendiğinde, bir anda haykırışlar başlamış. Eleştirmenler, öznenin kostümünün apaçık bir şekilde yetersiz olduğunu söylemiş ve kadının küçük düşen ailesi, portrenin sergi salonundan kaldırılmasını istemiş. Sargent da bir an kendisinden kuşku duymuş ve resimde değişik yaparak askıyı düzgün bir şekilde omuza yerleştirmiş. Böylelikle bugünkü ünlü tablo ortaya çıkmış.

Penceredeki Kadın tablosundaki boya


Londra'daki Ulusal Galeride, 1500'li yıllarda bilinmeyen bir sanatçı tarafından yapılan açık bir makyaj hilesi ortaya çıktı. Müze çalışanlarına göre, saçtaki kusurları gidermek için yapılan vernikleme sonucu, orijinal halinin üzerine sarı bukleler eklendi.
Esmer görüntünün altında sarışın bir görüntü olması oldukça ilgi çekici bir konu oldu. Bakışlar ve vücut daha detaylı hale geldi; ifade ise daha kafa karıştırıcı oldu. Yani bir nevi tehditkar bakışlı sarışın kaldırılmış ve daha mütevazi duruşlu esmer haline getirilmiş. Rönesans kadının açık bir şekilde görüldüğü portre orijinal haline döndürülmüş vaziyette.

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için çerez politikamızı inceleyebilirsiniz.