The Legend of Zelda: Breath of the Wild inceleme

Yılın oyununu sizler için inceledik. İşte The Legend of Zelda: Breath of the Wild incelemesi.

The Legend of Zelda: Breath of the Wild inceleme

The Legend of Zelda: Breath of the Wild incelemesini yazarken oyunu henüz oynamamış ve oynamak isteyenler için spoilersız yazmaya özen gösterdik. Umarım The Legend of Zelda: Breath of the Wild incelememiz size yardımcı olur.

The Legend of Zelda: Breath of the Wild inceleme

The Legend of Zelda: Breath of the Wild'ın açık dünyası ve macerası gerçekten de olağanüstü bir başarı. Oyunun en başından itibaren, geniş Hyrule manzarası tamamen size açık.

Oyuna başlar başlamaz gizemli yerler, karmaşık ve gizli bulmacalar ve güçlü düşmanlar sizi içine çekiyor. Oyunda ana hikayeye bağlı kalmadan sadece bu tarz şeylerle uğraşarak günlerinizi hatta haftalarınızı harcayabilirsiniz.

Bu da zaten oyunun ne kadar geniş çaplı olduğunu ve Yılın Oyunu ödülünü gerçekten de ne kadar hakettiğinin en büyük kanıtı olabilir. Oyunu yaklaşık 50 saattir oynadığım halde oyuna daha sanki 5 dakika önce başlamışım gibi hissediyorum.  Oyunda o kadar çok gidilecek yer, çözülecek bulmaca ve sırlar var ki bu oyun tek başına sizi aylarca kendine bağlayabilir.

Bu maceranın kapsamı ve ölçeğiyle ilgili şaşkınlık içindeyim. Hyrule'un el değmemiş, kıyamet sonrası, tekno fantazi toprakları, aslında oyunun ana karakteri desek yanlış olmaz. Oyun çok geniş, güzel ve çimenli düzlüklerden sarp dağlara kadar birçok farklı lokasyonla dolu. 

Ağaçlar meyve veriyor, çimler alev alıyor, hatta düşmanlar ve hayvanlar, vahşi hayatta gördüğümüz agresif tepkiler üzerine sanki gerçekmişcesine karşılık veriyor.

1511465562_zelda-breath-of-the-wild.jpg

Gerçekçilik bununla bitmiyor. Elmalar, kayalar ve metalik bloklar yani her nesnenim bir hammaddesi vardır ve bu malzemeler genellikle ateş ve manyetizma gibi kuvvetlere tepki verir. Oyunda her şey bir şekilde etkileşime giriyor ve bu oyuna gerçekten harika bir şekilde yedirilmiş.

Eğer gördüğünüz şey size etkileşime girer gibi geliyorsa o kesinlikle etkileşime girebilen bir şey oluyor.

Ağaçlardan elma toplayabilir, silahsız bir düşmana silah verebilirsiniz. Oyunda aynı zamanda karakterimiz Link soğuk yerlerde üşüyor, sıcak yerlerde de tabiri caizse yanıyor ve can kaybediyor. 

Ancak, The Legend of Zelda: Breath of the Wild'ı yeni nesil açık dünyada oyunlarından ayıran en büyük etken, başlangıç ​​alanından ayrıldıktan sonra herhangi bir yönde seyahat etme kabiliyetinizdeki olağanüstü özgürlük.

Bu aksiyon-macera oyunu gerçekten özel ve bağımlılık yapıyor. Oyunda haritanın uzak bir köşesini görüyorsunuz ancak nasıl gideceğinizi bilmiyorsunuz. Bence bu en büyük bulmaca ve asla eskimeyecek bir güzellik. 

Yukardan bakıldığında, belirgin olanı aniden görürsünüz: Her alanın kendi küçük ekolojisi vardır ve aşırı sıcak ve soğuk hava sıcaklıklarına dayanmak için oyuna gerçekten zaman ayırmak zorunda olduğunuz anlamına gelir.