Avowed'da sadece insan veya elf seçebilmenizin nedeni açıklandı

Obsidian, Avowed oyununda oyunculara sadece insan veya elf karakterler arasından seçim yapma imkanı sunuyor. Bu kararın arkasındaki düşünce yapısı ve oyunun tasarım süreci hakkında ilginç detaylar paylaşıldı, bu da oyun dünyasında merak uyandırıyor.

Avowed'da sadece insan veya elf seçebilmenizin nedeni açıklandı

Obsidian'ın yakında çıkacak RPG oyunu "Avowed", Eora adlı kurgusal evrende geçiyor. Bu evren, "Pillars of Eternity" serisinde oldukça çeşitli ırklara ev sahipliği yapıyor. Ancak "Pillars" oyunculara birçok farklı karakter ırkı arasından seçim yapma imkanı sunarken, "Avowed" sadece insan veya elf karakterler arasında seçim yapılmasına izin veriyor. Oyuncular bu durumu merak ediyor ve nedenini sorguluyorlar.

Önceki oyun tanıtımlarında öğrendiğimize göre, "Avowed" oyuncu karakter yaratımı, yalnızca insan veya elf oluşturmakla sınırlı - cüce, aumaua ve kesinlikle godlike (tanrı benzeri) karakterler yok. Bazı hayranlar için bu durum hayal kırıklığı yaratmış olsa da, "Avowed" oyun direktörü Carrie Patel, bu sınırlamanın iki ana nedeni olduğunu açıklıyor: hem hikaye tercihi hem de geliştirme kararı.

Hikaye açısından, Patel bir IGN röportajında, "Avowed" oyuncusunun Aedyr İmparatorluğu'ndan bir temsilci olduğunu ve bu imparatorluğun büyük oranda insan ve elflerden oluştuğunu belirtiyor. "Pillars of Eternity" evrenini bilenler, bunun zaten belirlenmiş bir kanon olduğunu ve bölgenin özel kültürünü şekillendirdiğini bileceklerdir. Yine de, "Pillars"ta kendi aumaua karakterlerini "Avowed"da yeniden yaratmayı umanlar için bu durum yetersiz bir teselli olabilir. Patel, geliştirme tarafından bakıldığında durumu biraz daha anlaşılır kılan ek açıklamalar yapıyor:

Avowed'da sadece insan veya elf seçebilmenizin nedeni açıklandı

"Oyuncuya sunduğumuz deneyimin pürüzsüz, doğal ve iyi tempolu olmasını istiyoruz," diyor Patel. "Pillars'ın ırklarının isometrik bir oyunda hesaba katılmasının çok daha kolay olduğunu düşünüyorum, çünkü burada boyutlarda farklılık var. Aumaua var, sonra insanlar ve elfler aşağı yukarı aynı boyutta, ardından orlanlar ve cüceler çok daha küçük. Her biri için, özellikle birinci şahıs bakış açısında, oyuncu karakterinin kapsülünün yüksekliğini, silahlarının düşmanlara göre nerede olduğunu, darbelerin nasıl indiğini ve üzerlerine nasıl darbeler indiğini ayarlıyorsunuz. Ve açıkçası, bu sorunların hiçbiri çözümsüz değil, ancak her zaman seçimler yapıyor ve geliştirmede önceliklerinizi belirliyorsunuz."

Patel, "Avowed" karakter yaratıcısı hakkında daha fazla yorum yapmaktan kaçındı, ki biz de henüz bu konuda çok fazla şey görmedik. Ancak "Avowed"un büyük oranda veya tamamen birinci şahıs bakış açısından oynandığını unutmamak önemli. Cüce olamamak üzücü olsa da, gerçekçi olarak bakıldığında, oyunda çoğunlukla göreceğiniz tek şey elleriniz olacak.

"Avowed", ilk olarak 2020'de Xbox Oyunlar Gösterisi'nde tanıtıldıktan ve 2023'te Xbox gösterisinde daha kapsamlı bir şekilde ortaya çıktıktan sonra, yakın zamanda 2024 yılı için bir çıkış penceresi aldı. Patel'le geçen hafta yaptığımız görüşmede, "Avowed"un farklı türdeki arkadaşlık ilişkilerine odaklanmak için romantizmleri neden geride bıraktığını da konuştuk.