God of War: Ragnarok'ta etkileyici detay! Rahimdeki bebeğin...

God of War: Ragnarok'un ses tasarımının arkasındaki sıradışı hikaye: Geliştirici, kendi bebeğinin rahim içindeki gerçek kalp atışlarını, oyunun büyüleyici ve gerçekçi ses dünyasını yaratmak için kullandığını açıkladı. Bu yenilikçi yaklaşım, oyunun atmosferine derinlik katıyor.

God of War: Ragnarok'ta etkileyici detay! Rahimdeki bebeğin...

God of War: Ragnarok oyununun ses tasarım sürecinde, geliştiriciler tarafından benzersiz bir yöntem kullanıldı. PlayStation kıdemli ses tasarımcısı Alex Previty, oyunun 'Dünyanın Kıvılcımı' bölümünde duyulan ses efektlerini yaratma sürecini paylaştı. Bu bölümde, Kratos'un çevresini keşfettiği ve etrafında yankılanan özel bir sesin duyulduğu bir klip gösteriliyor. Bu sesin altında, gerçekçi ve etkileyici bir etki yaratan bir kalp atışı sesi duyuluyor.

Özellikle bu oyun bölümünün hikaye açısından önemli olduğunu düşünürsek, bu kalp atışı efektinin gerçekten dikkate değer olduğunu söyleyebiliriz. Previty, bu sesin gerçekte kızının rahim içindeyken kaydedilmiş kalp atışı olduğunu açıkladı.

God of War: Ragnarok'ta etkileyici detay! Rahimdeki bebeğin...

Bu ses, bir Doppler cihazı kullanılarak kaydedilmiş - bir fetal kalp atışı izleme cihazı. Ayrıca, bu ses efekti yaratılırken bir çocuk korosunun da sesleri kullanılmış. İki ses efekti de önemli ölçüde yavaşlatılmış. Previty, bir takip tweet'inde orijinal sesleri ve bu efektin yaratılması için yapılan çalışmaları gösterdi.

Previty'nin tweet'i, oyun geliştirmedeki iki farklı yönü gözler önüne seriyor. Bir yandan, ses tasarımının nasıl orijinal bir örnekten alınıp, tamamen benzersiz bir ruh hali yakalamak için değiştirilebileceğini belgeleyen, etkileyici bir ses efekti çalışması var. Diğer yandan, PlayStation'ın merkezi ekiplerinin birinci parti stüdyolarına oyunlarını yaratmalarında nasıl yardımcı olduklarına dair bir fikir veriyor. Previty, God of War geliştiricisi Sony Santa Monica için çalışmıyor, ancak Sony'nin Yaratıcı Sanatlar ekibinin bir parçası olarak, Marvel's Spider-Man 2 ve Demon's Souls Remake gibi birden fazla oyunun küçük ve ince yönlerine katkıda bulunuyor."