Helldivers 2 geliştiricisi sunucu sorunları için özür diledi

Yüz binlerce oyuncunun akınına uğrayan Helldivers 2’nin geliştiricisi, yaşanan giriş problemleri nedeniyle özür mesajı yayınladı. Yoğun ilgi, sunucuları zor durumda bıraktı.

Helldivers 2 geliştiricisi sunucu sorunları için özür diledi

Helldivers 2’nin geliştiricisi Arrowhead Game Studios, oyunun PlayStation 5 ve PC’de geçen hafta gerçekleşen lansmanında yaşanan giriş ve ilerleme sorunları nedeniyle oyunculardan özür diledi. Beklentilerin çok üstünde bir ilgiyle karşılaşan oyun, Sony Interactive Entertainment tarafından yayımlanan bu kooperatif shooter oyununda yüz binlerce oyuncunun aynı anda oyunu oynamasıyla sunucuların beklenmedik bir yüklenmeyle karşı karşıya kalması sonucu bazı teknik zorluklar yaşandı. Özellikle Helldivers 2, Sony’nin Steam üzerindeki en büyük lansmanı olarak kayıtlara geçti ve Valve platformunda 155,926 zirve eşzamanlı oyuncu sayısına ulaştı.

Ancak oyuncu sayısının bu denli yükselmesi, giriş yapma sorunlarının yanı sıra, ilerlemenin takip edilememesi gibi sorunları da beraberinde getirdi. Çevrimdışı oynanamayan ve ilerlemenin savaş alanındaki başarılarınıza bağlı olduğu bir oyun için bu durum, Helldivers 2 için zorlu bir hafta sonu anlamına geliyordu. Arrowhead’in yöneticisi Johan Pilestedt, yaşanan sorunları açıklayan bir açıklama yaptı. Kısacası, Arrowhead sunucular için oran limitini artırmaya çalışırken, oyuna giriş yapan oyuncu sayısı bu limiti aştı. Toplam kapasitenin 250.000’den 360.000’e çıkarılmasına rağmen, oyuncu sayısı sadece beş buçuk dakika sonra 360.000’e ulaştı.

Helldivers 2 geliştiricisi sunucu sorunları için özür diledi

Pilestedt özür diledi ve Arrowhead’in sunucu sorunlarını çözmek için elinden geleni yaptığını belirtti. Helldivers 2 Discord’unda tam olarak yayınladığı açıklamada, sunucu bakımı sırasında sabrınız için teşekkür eder ve ödüllerin düzgün dağıtılmaması, giriş sorunları ve sunucu kapasitesi ile ilgili durumu iyileştirmeye yönelik üç “hızlı çözüm” uygulandığını ifade eder. Teknik terimlerle konuşmak gerekirse, hizmetlerimizin ve ortak hizmetlerimizin dakika başına belirli bir hacmi aşan bağlantıları reddeden bir oran limiti vardır. Bu oranı dakikada 10.000’den 20.000’e çıkarmayı başardık ve eşzamanlı oyuncu kapasitesini toplamda 250.000’den 360.000’e yükselttik. Ancak bu bile, oyuncu sayısı 5 ½ dakika sonra 360.000’e ulaştığında yetersiz kaldı.

Girişle ilgili sorun devam etmekte. Eğer “Sunucuya bağlanılamadı” sorunuyla karşılaşırsanız, bu belirli bir dakikada maksimum giriş isteği sayısının aşıldığı ve/veya sunucuların dolu olduğu ve yeni oyuncuların girebilmesi için birinin çıkmasının gerektiği anlamına gelir. Yukarıda belirtildiği gibi, artırılan kapasitenin giriş yapmak için daha az deneme gerektirmesi gerekiyor. Ödül sorunu hafifletildi ancak çözülmedi. Ek sunucu bakımı yapılmadan bu, istendiği gibi çalışmayacak. Eğer sorunla karşılaşırsanız, ödüllerin sunucularımız tarafından doğru şekilde takip edilememesine neden olan yüksek trafik nedeniyle, oyunu yeniden başlatarak sorunun sıfırlanma şansını artırabilir.