Kojima ve Del Toro'un yeni Silent Hill oyunun tüm detayları

Kojima ve Del Toro'dan Silent Hill oyunu

Kojima ve Del Toro'un yeni Silent Hill oyunun tüm detayları

Şüphesiz Gamescom’un en güzel sürprizlerinden biri yeni Silent Hill oyununun duyurulmasıydı. Aslında oyun gerçek anlamda “duyurulmadı”. Kojima’nın sevdiği gibi, gizemli bir şekilde ortaya bırakıldı. Uydurma bir stüdyodan gelen P.T. Demo’sunu bitirmeyi başaranların en sonunda göreceği üzere yeni oyunun adı Silent Hills ve yapımcı koltuğunda Guillermo Del Toro ve Hideo Kojima gibi iki usta isim bulunuyor. Haliyle insanın aklına pek çok soru işareti geliyor. İki yapımcı da daha önce böyle bir projede yer almadı, yeni SH oyununa bu nasıl yansır? P.T. demonun SH ile ilgisi var mıdır? Varsa neler? Yeni SH oyunundan neler beklemeliyiz? Gelin kısaca kulağınıza fısıldayayım cevapları... Öncelikle P.T. demodan bahsedeyim. Demo şu anda PS4 için Store’da ücretsiz indirilmeyi bekliyor. Boyutlarının ufak olmasının nedeni ise oyunun bir koridor ve birkaç odadan oluşması. Ön kapıdan girip arka kapıdan çıktığınızda tekrar ön kapıdan girdiğiniz, sürekli loop’a giren bir oyun P.T. Ortada bir cinayet vakası var. İşlenen cinayetin kurbanı ise bir kadın, hem de hamile bir kadın. Hikayeyi genelde radyodan duyuyorsunuz ama bu radyoya da radyo demek doğru olmaz. İçine iblis kaçmış desek yeridir. Kısa bir süre sonra anlıyorsunuz ki işin içinde SH’e yakışır paranormal olaylar dönmekte. Işık, ses, görsel ve kontrol oyunlarıyla atmosferde zirve yapan bu gerilim oyunu aslında oldukça zorlu bulmacalara da sahip. Demoyu oynayanların %90’ından fazlası gerçek sonu göremediğini belirtiyorlar. Bunun ilk nedeni elbette oyunun bir mikrofon istiyor olması, yoksa da son bulmaca biraz daha zor çözülüyor (ki onu sonda anlatacağım). 

1411809471_silent-hills.png

Peki P.T. demosunun bildiğimiz Silent Hill ile bağları neler?

-Oyundaki sağ alt köşede çıkan Kaydediyor/Yüklüyor ikonu. Silent Hill’i oynayanlar bu üç dairenin The Order’a ait olan bir sembol olduğunu hemen farketmiştir. -Oyunun sonlarına doğru son kapının üzerinde “Forgive me, Lisa...” şeklinde bir yazı görülmekte. İlk Silent Hill’den hemşire Lisa Garland akla geliyor elbette hemen. Belki sırf bir bağ kuralım diye oyuna eklenmiş bir isimdir belki de hikayede cidden Lisa bağı bulunmaktadır. Şu aşamada gördüğümüz kadarıyla Lisa Garland ile bir bağ bulunmuyor ama görürsek de şaşırmayız. -Silent Hill 3’teki bebek-doğum-Tanrı muhabbetini hatırlarsınız. Pre-mature olarak “ortaya çıkan” bebek figürü P.T. demosunda da var. Bir sacrifice olarak ortaya çıkarıldığı da bir gerçek. - İngilizce bilenlerin anlayamadığı radyo konuşmaları bulunmaktaydı demoda, bunların İsveççe olduğu ortaya çıkınca konuşma metinleri de belli oldu. Bu konuşmalar içinde en dikkat çekici şey 75 yıl önceki radyo dramasının doğru olduğu ve halen bizi gözetledikleri olması. Orson Welles’in de içinde bulunduğu bu eser elbette uzaylılarla ilgiliydi. Silent Hill’in de UFO sonları meşhurdur bildiğiniz gibi. Her ne kadar pek ciddiye alınmasa da belli ki Silent Hills uzaylı figürünü yabana atmamış. -Bulunduğu odadan çıkamama, loop’a girmek, hayaletlerle uğraşma, gözetleme deliği ve katil muhabbetini Silent Hill 4’te görmüştük. -Radyo, hayalet cızırtıları, el feneri ve ilk oyunun ünlü Akira Yamaoka’nın SH Theme’i şüphesiz bu evrenin öğeleri. Her ne kadar finalde bu demonun asıl oyun ile ilgisi olmadığı söylense de, bunun iyi veya kötü bir beklenti yaratmaması adına konulmuş bir tedbir olduğunu düşünüyoruz; çünkü manzara hiç de öyle değil. Elbette “Nasıl bir SH oyunu bizi bekliyor?” sorusu kafaları kurcalıyor şu aşamada. Hideo Kojima daha önce korku-gerilim oyunu yönetmedi, yapmadı ama daha kompleks işleri aştığını biliyoruz. Ayrıca FoxEngine’in babası olarak teknik yönden harika bir SH oyunu bizi bekleyeceğini düşünebiliriz. G.Del Toro ise sinema hayatında pek çok kez gerilim öğelerine yer verdi. Pan’ın Labirenti’nden çok daha önce The Devil’s Backbone bu açıdan iyi bir örnek olacaktır. The Strain dizisinin setleri bile orta halli bir gerilim oyunu potansiyeli taşırken, daha kapsamlı bir işçilik ile SH’in tekrar psikolojimize oynamaması için bir neden yok. Yani kağıt üzerindeki ve ekrandaki işçilik için bence marka sağlam ellerde, müzik konusu ise henüz net değil. Akira Yamaoka projede yer alacak mı, almayacak mı bilinmiyor. Oyun içeriği konusunda ise tahmin ettiğiniz gibi bir ton tahmin var. Ben de eksik kalamam! Demonun sonunda Norman Reedus’un gözükmesi elbette bize ana karakterimizi sunuyor ama bu karakterin geçmişi nedir? P.T. demosunda anlatıldığı gibi kendini sadece odadan çıkarmaya çalışan bir masum mudur? Yoksa cinayet sahibidi midir? Yoksa cinayette parmağı var mıdır? Silent Hill 2’deki gibi bir twist görürsek şaşırmam. Etrafa bakarsak tarih olarak eski bir tat almıyoruz ama bildiğimiz SH dokusunu da göremiyoruz. Ana hikayenin devamı mı, yoksa asıl hikayenin de mi başı; ya da aralarda bir zaman dilimi mi göreceğiz. O konuda da net olamasak da, ben yeni bir üçleme yaratacak özel bir zaman dilimi yaratılacağı yönünde oyumu kullanıyorum. Kojima’nın sonraki açıklamalarına bakarsak Silent Hills’te çok oyunculu bir destek görebiliriz, Kojima’nın tüm hayranları bir çatı altında toplamak gibi bir niyeti var ama bunu oynanışa nasıl yedireceği merak konusu.

Gelelim bazı P.T. demosu ipuçlarına:

-Radyonun size fısıldadığı 204863 numarası oyunda bir işe yaramıyor. Tam olarak neye referans verildiği netleşmese de Kojima’nın doğum tarihi olması yüksek ihtimal. -Oyunda ekran bozulur gibi olup, sarı bir ekran girdiğinde ve oyuna baştan başladığınızda oyunu bitirdiğinizi düşünmeyin, asıl son o değil. Devam edin. -Ana girişteki cam kırıldığında hızla koşup sağ yukarı bakın. -Fotoğrafın parçalarını tamamlamak için: Options menüsünde Brightness görselinde sağ köşeye zoom yapın, oyuncak bebeğe, saatin yanındaki saksının dibine, diğer taraftaki yerdeki kutu içeceklerin yanına bakın, radyonun yanındaki çift fotoğrafına zoom yapıp X’e basın, banyodan çıktıktan sonra sağ üst duvarda köşeye ve çıkış yaptığınız kapıya varmadan mini merdivenlerde yerdeki ufak kağıt parçasına bakın. -Telefonun yanında belirecek HELLO! yazısını ileri geri giderek HELL! yazısına dönüştürmeniz gerek. -Oyunu bitirmenin pek çok yöntemi bulunuyor son bulmacada, ama en basitini anlatmak gerekirse: Eğer mikrofonunuz varsa gamepad’e takın. Amacınız üç bebek kıkırdamasını duymak olacak. Bunun için de birkaç şey yapmanız gerek. 23.59’da zaman ilerleyip 00.00 olunca saat çalmaya başlayacak. Çalma işlemi biter bitmez radyonun yanına gidin (Lisa hayaleti varsa korkmayın, öldürmüyor. Olur da canınız Lisa’nın hayaletini tekrar çıkarmak isterse de aynaya gidip uzun uzun bakın). Birkaç kez zoom yapın. İlk bebek kıkırdamasını duyacaksınız (bu kolay olanı). İkinci kıkırdamayı çıkarmak en zoru. Eğer mikrofonunuz takılıysa telefonun başına gidin ve mikrofondan Hello! Baby! Lisa! gibi şeyler söyleyin veya hafiften bağırın. İkinci bebek kıkırdaması çıkacaktır. Eğer mikrofonunuz yoksa ilk kıkırdamadan sonra çıkacak olan sesi iyi anlamanız gerek. Eğer derinden nefes alan bir ses duyarsanız telefonun başına, hışırtılı bir ses duyarsanız radyo başına gidin, birkaç kez zoom yapın, başından ayrılmayın. Ne olursa olsun ikinci bebek kıkırdamasını duyar duymaz kolu ellemeyin, hareketsiz kalın. Bir süre sonra üçüncü kıkırdama sesi otomatik olarak gelecektir. Gelince de telefon çalacaktır, gidin zoom yapın ve bir mesaj duyacaksınız, sonra da kapı açılacak ve asıl sona gideceksiniz. Tek seferde tutması zor bir taktik olduğu için pek çok kez bu işlemi deneyebilirsiniz. Geçmiş olsun, altınızı değiştirmeyi unutmayın! NOT: Okumuş olduğunuz bu yazı LeaderGamer Magazin'in Eylül sayısı için yazılmıştır. Dergimize bu adresten ulaşabilirsiniz.