Bitkilerden matematik hesabı

Bilim adamları yaptıkları araştırmada, bitkilerin besin rezervlerini düzenlemek için aritmetikten yararlandığını keşfetti.

Bitkilerden matematik hesabı

Bilim adamları, bitkilerin gece için besin rezervlerini düzenlemek amacıyla matematikten yararlandığını ortaya çıkardı.

"e-Life" dergisinde yayımlanan araştırmaya göre turpgiller familyasından sık rastlanan Arabidopsis bitkisini inceleyen İngiliz bilim adamları, 30 santimetreye kadar uzayabilen, beyaz çiçekli bitkinin yapraklarında bulunan kimyasal mekanizmalar aracılığıyla gece tükettiği besin miktarını hesapladığını keşfetti.

1372062928_nature-green.jpg

Bitki dünyasında bu kadar gelişmiş bir aritmetik hesaplama örneğine rastlamanın son derece şaşırtıcı olduğuna dikkati çeken John Innes Merkezi araştırmacıları, güneş ışınlarının yardımıyla karbondioksiti nişasta ve diğer yüksek enerjili karbonhidratlara dönüştüren bitkinin her gece gün doğana dek yetecek besin rezervleri olup olmadığını hesapladıklarını söyledi.

Prof. Alison Smith, bitkinin bunun için bölme işlemini kullandığını belirtti.

Bitkinin yaprağındaki kimyasal mekanizmaların geceleri besin deposunu ölçtüğüne işaret eden Smith, süreci şöyle açıkladı:

"Bitkilerin de bizdeki vücut saatine benzeyen bir iç saatleri var. Hesaplama süreci, biri besin biri de zaman için iki tür molekül ile yapılıyor. Bitki, besin tüketimini ortaya çıkarmak için besin molekülü oranını zaman molekülü oranına bölüyor. Böylece gece için yeterli miktarda besin stokuna sahip olup olmadığını hesaplıyor."

Daha önce de kuşların göç sırasında yağ düzeylerini korumak için benzeri bir yöntem kullandığı bulunmuştu.