Charles Darwin'in tüm yazışmaları artık çevrimiçi

Artık oturduğunuz yerden Charles Darwin'in kişisel yazılarının pek çoğunu keşfetme imkanınız var.

Charles Darwin'in tüm yazışmaları artık çevrimiçi

Cambridge Üniversitesi, yeni ortaya çıkan veya yeni "yeniden yorumlanan" 400 mektup da dahil olmak üzere, evrimci bilim adamının bugüne kadar gelmeyi başarabilen tüm yazışmalarını çevrimiçi olarak yayınladı. Herkese açık olarak bulunabilen koleksiyon şu anda 1822 ile 1882 yılları arasında yazılmış, HMS Beagle'daki etkili zamanından Türlerin Kökeni Üzerine ve yaşamın sonu yansımalarına kadar uzanan 15.000'den fazla mektubu kapsıyor.

Bu internet arşivi, Darwin'in yaşamının kapsamlı bir resmini görmenin tek yolu bile olabilir. Üniversite, Üniversite, 2023'ün başlarında çıkacak olan son basılı baskının, fiziksel kopyalarına ulaşmak çok geç ulaşılan bazı mektupları içermediğini belirtiyor. Ancak baskı pek çok yazı, bazı söz ve teorileri bağlama oturtmak için dipnotlar ve bibliyografyalar içerecek.

Charles Darwin'in tüm yazışmaları artık çevrimiçi

Paylaşılan bu son yazışma grubu, araştırmacının yaşamı boyunca evrime yönelik tutumun nasıl değiştiğini görmesi açısından da ayrıca bir önem taşıyor. Darwin, 1882'ye gelindiğinde, doğal seçilimin genç bilim adamları arasında büyük ölçüde bir gerçek olarak kabul edildiğini gözlemledi. Bu durum Türlerin Kökeni'nin 1859'da ilk yayımlanmasından sonra bilim dünyasında karşılaştığı ilk düşmanlıklarla keskin bir tezat oluşturuyor.

Bu elbette yazışmaları fiziksel olarak elinizde tutmakla aynı şey değil. Ancak bu dijital arşiv meraklıları bir yana, konuyla ilgili akademisyenler için interneti daha da kıymetli hale getiren bir gelişme. Diğer dijital arşiv projelerinde olduğu gibi, yerinizden kalkmadan ve pamuklu eldiven giymek zorunda kalmadan bir tarihe dokunma deneyimi yaşayabilirsiniz.