Dünyanın en büyük kuşu ile tanışın!

Londra Zooloji Enstitüsü araştırmacıları yıllar süren çalışmaların sonucunda dünyanın en büyük kuşunun "Vorombe titan" olduğunu keşfetti.

Dünyanın en büyük kuşu ile tanışın!

Science Daily'in habere göre, Londra Zooloji Enstitüsü araştırmacıları yıllar süren çalışmaların sonucunda dünyanın en büyük kuşunun "Vorombe titan" (Malgaşça ve Yunancada 'büyük kuş' anlamına gelen) 3 metre boyunda ve 800 kilogram ağırlığında olan nesli tükenmiş bir canlı olduğunu saptadı.

Şimdiye kadar Madagaskar'da yaşamış 400 kilogram ağırlığında "fil kuşları"nın en büyük kuş olduğu sanılırken yeni yürütülen araştırma sonucunda en büyük kuşun gene Madagaskar'da yaşamış ve nesli tükenmiş 800 kilogramlık bir kuş türü olduğu belirlendi.

Dünyanın en büyük kuşu ile tanışın! - Resim : 1

London Zooloji Enstitüsü Zooloji Topluluğu araştırmacısı ve araştırmanın baş yazarı olan James Hansford, bu keşif hakkında “Gerçekten sürpriz oldu. En büyük kuşun Aepyornis maximus olduğunu ve titan kuşlarının, aynı türün yalnızca daha büyük cinsleri olduğunu düşünüyordum.

Titan kuşlarının ayrı bir morfolojik küme olduklarını fark ettiğimiz an oldukça sıradışı bir andı. Matematiksel olarak ayrılan kümelerin özelliklerine daha yakından baktığımızda, fark edebildiğimiz diğer üç taksondan (Aepyornis maximus, Aepyornis hildebrandti ve Mullerornis'in modestus) çok farklı oldukları barizdi” dedi.