Erkeklere doğum kontrol hapı geliyor!

Bilim adamlarından erkeklerin kullanımı için doğum kontrol hapı geliştirdikleri yönünde açıklamalar geldi.

Erkeklere doğum kontrol hapı geliyor!

Avustralya'da bulunan Monash Üniversitesi'nde, bilim adamları fareler üzerinde yaptıkları çalışmalarda erkekler tarafından kullanılabilecek bir doğum kontrol hapı geliştirmeyi hedeflediler. Bilim adamları boşalma esnasında spermlerin iletiminden sorumlu, beyaz renkli düz kas hücrelerinde bulunan iki proteine müdahalede bulundu.

Melbourne ve İngiltere'deki Leicester üniversitelerinden meslektaşlarıyla çalışan bilimciler, bir sonraki aşamada bu genetik durumu kimyasal olarak yeniden hayata geçirerek 10 yıla kadar erkekler için yan etkisi olmayan doğum kontrol hapı geliştirmeyi amaçlıyor.

1386628048_img20131209234520.jpg

Araştırmaya imza atanlardan Sabatino Ventura, aynı anda 2 proteinin engellenmesinin kısırlığı sağladığını, uzun vadede erkek farelerin sağlığının etkilenmediğini vurguladı. Ventura, daha önce erkekler için doğum kontrol hapı geliştirme denemelerinin hormonlara ya da spermin işlevini bozmaya odaklı olduğunu ancak bu yöntemlerin erkeklerin uzun vadede doğurganlığını, cinsel hayatını etkileyebildiğini, hatta ortadan kaldırabildiğini hatırlattı.

Araştırmanın sonuçları ise" Proceedings of the National Academy of Science" dergisinde yayımlandı.