Bilim & Teknik

NASA, Jüpiter'de oldukça büyük bir kasırga keşfetti!

Amerikan Havacılık ve Uzay Dairesi’nin (NASA) Jüpiter’i gözlemleyen uzay aracı Juno uzay aracı, Jüpiter’in güney kutbunda oldukça büyük bir kasırga keşfetti.

NASA, Jüpiter’i gözlemlemek için görev alan uzay aracı Juno uzay aracının, Jüpiter’in güney kutbunda oldukça büyük bir kasırga keşfettiğini açıkladı.

NASA, Jüpiter'de oldukça büyük bir kasırga keşfetti!

Nasa'nın bir süredir Jüpiter üzerinde incelemelerini sürdürdüğü uzay aracı Juno, 3 Kasım 2019 tarihinde Jüpiter’in 3 bin 500 kilometre uzağında gezegen hakkında veri toplamaya çalışıyordu, ancak bilim insanları Juno’nun, Jüpiter’in yörüngesinin gölge taraflara doğru itildiğini fark etti. Bu durum hiç de istenen bir durum değildi, çünkü Juno çalışmalarını güneş enerjisinden almış olduğu enerji ile devam ettiriyordu.

Bilim insanları Juno’nun, Jüpiter’in yörüngesinin gölge taraflara doğru itilmesine neden olan şeyin ise gezegende meydana gelen devasa kasırgalar olduğunu açıkladı.

Juno ekibinde yer alan Roma Ulusal Astrofizik Enstitüsü’nden Alessandro Mura, büyüklüğü ile şaşırtan bu kasırganın Juno’nun Jovian Infrared Auroral Mapper (JIRAM) cihazı ile keşfettiklerini açıkladı. Ayrıca kasırganın büyüklüğü hakkında da bilgi veren ekip, bu büyük kasırganın Teksas eyaleti büyüklüğünde olduğunu ve daha önce keşfedilen altı kasırgadan çok daha büyük olduğu açıkladı.

Yorumlar
bilim
Az değil 3500 km den itiliyorsa tehlikeli kasırga
Cevapla
Teknoman
Nasa tespit ettiyse kesin yasanmistir bu.
Cevapla