NASA'nın James Webb Uzay Teleskobu'ndan ilk görüntüler nasıl izlenir?

Bugün ve yarın NASA, şimdiye kadar uzaya gönderilen en büyük ve en güçlü gözlemevi olan ajansın güçlü James Webb Uzay Teleskobu tarafından çekilen ilk tam renkli görüntüleri yayınlıyor.

NASA'nın James Webb Uzay Teleskobu'ndan ilk görüntüler nasıl izlenir?

Bu, teleskop için önemli bir an ve astrofiziği ve Evren hakkındaki anlayışımızı temelden değiştirebilecek misyon için bilimsel operasyonların başlangıcını işaret ediyor.

James Webb Uzay Teleskobu veya JWST, şimdiye kadar uzaya gönderdilen en büyük aynaya sahip ve 21 fitten daha geniş. Altın kaplama berilyumdan yapılmış ayna, evrende inanılmaz uzun mesafeler kat edebilen insan gözüyle görülemeyen bir tür ışık olan kızılötesi ışığı toplamak üzere tasarlanmış. Bu etkileyici aynayla donatılan JWST, Büyük Patlama'dan hemen sonra oluşan ilk yıldızlardan ve galaksilerden gelen ışığı toplayarak kozmosun en derin girintilerine bakabiliyor.

NASA'nın James Webb Uzay Teleskobu'ndan ilk görüntüler nasıl izlenir?

Yine de bu noktaya gelmek için özellikle uzun bir yol katedilmesi gerekti. JWST, sürekli olarak gecikmelerle işaretlenen yolculuğu ile son iki buçuk yıldır geliştirildi. Bütçesi de yaklaşık 10 milyar dolara yükseldi ve etrafında tartışmalar dolaştı. Ama nihayet, 2021 Noel Günü'nde teleskop bozulmadan ve planlandığı gibi fırlatıldı. Son altı ayda bilim adamları ve mühendisler, teleskopu titizlikle yerleştirdi, hizaladı ve kalibre etti ve teleskop tarafından çekilen ilk şaşırtıcı görüntülerin ortaya çıkması için hazırladı.

Şimdi, JWST, dünyanın dört bir yanındaki uzak yıldız oluşumlarını, galaksileri, ötegezegenleri ve daha fazlasını incelemek isteyen bilim adamlarının gözlemleriyle dolu olan kozmosu incelemenin ilk yılına başlamak üzere. Bu resimler sadece başlangıç ve gelecek olan heyecan verici görüntülerin sadece bir teaser'ı.

Peki görüntü yayınlarını nasıl izleyebilirsiniz? NASA, YouTube ve NASA'nın web sitesinde bulunabilen NASA TV de dahil olmak üzere özel kanallarında canlı yayın yapacak. Yayın ayrıca NASA'nın uygulamasında ve NASA'nın Facebook, Twitter, YouTube, Twitch ve Dailymotion'daki sosyal kanallarında yayınlanacak.