Yeni gezegenleri keşfedecek TESS fırlatılıyor

NASA’nın yeni gezegenleri keşfetmek için kullanacağı Transiting Exoplanet Survey Satellite TESS SpaceX ile uzaya fırlatılacak.

Yeni gezegenleri keşfedecek TESS fırlatılıyor

Amerikan Havacılık ve Uzay Dairesi NASA yeni nesil gezegen keşif uydusu TESS göreve başlıyor. Uydu SpaceX roketi ile bu gece uzaya fırlatılacak. Fırlatma TSİ 01.32’de gerçekleşecek. NTV'nin haberine göre Transiting Exoplanet Survey Satellite yani TESS dünya dışı yaşamın keşfinde de etkili olması bekleniyor. Bu nedenle bilim dünyasında yeni teleskop “gezegen avcısı” ve “uzaylı avcısı” olarak da nitelendiriliyor.

ABD’nin önde gelen üniversitelerinden Massachusetts Institute of Technology’de (MIT) görev yapan bilim insanları TESS’in kullanıma girmesi ile ilk 24 ayda 50 Dünya büyüklüğünde, uzaylı yaşama ev sahipliği yapabilecek gezegen keşfetmeyi umduklarını açıkladı. Galaksimizde Dünya benzeri 200 milyar gezegen olduğuna dikkat çeken bilim insanları, yeterince bilgi birikimine ve teknolojiye sahip olduklarını ve TESS sayesinde söz konusu keşfin yakın bir zamanda gerçekleşebileceğini belirtiyor.

Görevdeki ilk 2 yılında on binlerce yıldızı incelemesi planlanan TESS’in diğer görevleri arasında çeşitli gök cisimlerini incelemek, büyük kara delikleri ve yıldızları tanımlamaya katkı sağlamak da bulunuyor.