DirectX 12, Windows Phone'a optimize edilecek

Windows Phone tarafında daha iddialı bir oyun performansı karşımıza çıkacak.

DirectX 12, Windows Phone'a optimize edilecek

Microsoft beklendiği gibi video oyunları başta olmak üzere çoklu ortam yazılımlarını rahat, hızlı ve uyumlu şekilde hazırlayabilmek için oluşturduğu API yazılım programlama arayüzü DirectX 12'yi geçtiğimiz günlerde resmen duyurmuştu. Bir diğer beklenen gelişme ise; DirectX 12 sadece Windows ile değil, Microsoft'un mobil işletim sistemi Windows Phone için de optimize edilecek.

DirectX 12 2015 yılında Windows ve Windows Phone için aynı anda sunulacak. Qualcomm'dan yapılan açıklamaya göre Adreno GPU birimleri DirectX API'leri tarafından desteklenecek. Bu sayede DirectX 12 ile Windows Phone cihazlarda oyunlar performansı ciddi manada artırılacak ve aynı zamanda cihazlardaki CPU ve GPU çekirdekleri daha verimli kullanılacak. Bu da pil kullanım süresini daha da uzatacaktır.

1395965923_windowsphone8-100058720-large-100248145-gallery.png

Windows Phone ekosistemi DirectX 12 optimizasyonu sayesinde Android ve iOS platformuna oyun deneyimi konusunda üstünlük sağlayacaktır. Bu gelişim sayesinde mobil dünyası için oyun geliştiren üreticiler, söz konusu yapımlarını iOS ve Android ile aynı anda Windows Phone tarafına da aktarabilir. DirectX 12, 2015 yılından itibaren Windows Phone ekosistemine destek vermeye başlayacak.