Sony "yeni nesil" oyun ve oyuncuların görüşlerini dinledi

Sony’nin, Gamescom 2014 Fuarı’nda düzenlediği panelde, sektörün önde gelenlerinin katılımıyla, oyun oynamanın bugünü ve geleceği masaya yatırıldı.

Sony "yeni nesil" oyun ve oyuncuların görüşlerini dinledi

Sony Computer Entertainment Europe Ltd. (SCEE), yeni nesil oyun ve oyuncular hakkında konuştuğu panelini 12 Ağustos Salı günü Almanya’nın Köln şehrinde Gamescom 2014 Fuarı’nda düzenledi. Oyun severlerin video oyunlarında kendi içerikleriyle ne şekilde karşılaşmak; bu içerikleri nasıl kullanmak ve yaratmak istediklerinin ele alındığı panelde, Sony Computer Entertainment Worldwide Studios Başkanı Shuhei Yoshida, Media Molecule (Tearaway & LittleBigPlanet) Kreatif Bölümü Başkanı Rex Crowle ve Evolution Studios (DRIVECLUB) Oyun Direktörü Paul Rustchynsky’nin yanı sıra Q Games (The Tomorrow Children) Başkan ve Kurucusu Dylan Cuthbert ve Wild Sheep (WiLD) Kurucu Ortak ve Kreatif Direktörü Michel Ancel da yer aldı.

1408995026_paulrustchynsky1398764583.jpg

Etkinlik, kullanıcılar tarafından hazırlanmış içerikler ve kimi oyunların gittiği yeni ve yenilikçi yön gibi birçok farklı başlığı içerdi. Panel katılımcıları bu yeni oyun severler neslinin, kullanıcı tarafından hazırlanmış içerik talebinin hiç olmadığı kadar yüksek olduğu konusunda hemfikirdi. Dylan Cuthbert, insanların istedikleri biçime sokabilecekleri oyunlardan keyif aldığına, birçok kum havuzu oyunun bu neslin temel oyunları haline geldiğini ifade etti. Rex Crowle ise, bunun oyun severler ile geliştiriciler arasındaki işbirliği trendini de temsil ettiğini belirtti.

1408995062_keyart1407930450.jpg

Ardından panel, “sosyal”in oyun dünyasında gerçekte ne anlama geldiğine dair ateşli bir tartışmaya sahne oldu. Journey gibi oyunlarda çoklu oyuncunun ustaca kullanımına işaret eden Shuhei’den Paul Rustchynsky’nin oyun severlerin oyunun piyasa sürülmesinin öncesi ve sonrasında sürekli sosyal temas yoluyla geliştirme sürecindeki etkisinin arttığı tespitine kadar birçok noktaya değinildi.