Bilim insanları, düşük sıcaklıklarda plastikleri sindirebilen mikroplar keşfetti

Araştırmacılar, çevresel atıkları azaltmak için cesaret verici bir işaret olarak, Alpler ve Kuzey Kutbu'ndan plastiği yüksek sıcaklık gerektirmeden parçalayabilen mikroplar keşfetti.

Bu şimdilik sadece bir ön bulgu olmasına rağmen, endüstriyel plastik atıkların çöplüklerde daha verimli ve etkili bir şekilde parçalanması, bilim insanlarına ekolojik zararı azaltmak için yeni bir araç sağlayabilir..

İsviçre Federal Enstitüsü WSL'den bilim adamları, bu hafta Frontiers in Microbiology'de kutup bölgelerinden ve İsviçre Alplerinden gelen soğuğa adapte olmuş bakteri ve mantarların test ettikleri plastiklerin çoğunu nasıl sindirdiklerini ve sadece düşük ila ortalama sıcaklıklara ihtiyaç duyduklarını yayınladılar. Bu son kısım çok önemli çünkü normalde plastik yiyen mikroorganizmalar sihirlerini gerçekleştirmek için dayanılamayacak kadar yüksek sıcaklıklara ihtiyaç duyarlar. Araştırmacılar, "Bunu yapabilen birkaç mikroorganizma zaten bulundu ancak bunu mümkün kılan enzimleri endüstriyel ölçekte uygulandığında, genellikle yalnızca 30 santigrat derece üzerindeki sıcaklıklarda çalışıyorlar" diye açıkladı. "Gerekli ısıtma, endüstriyel uygulamaların bugüne kadar maliyetli olduğu ve karbon nötr olmadığı anlamına geliyor.”

Ne yazık ki, test edilen mikroorganizmaların hiçbiri, tüketici ürünlerinde ve ambalajlarında yaygın olarak bulunan en zorlu plastiklerden biri olan biyolojik olarak parçalanamayan polietileni (PE) parçalamayı başaramadı. Ancak test edilen suşların %56’sı, 15 santigrat derecede ayrışmış biyolojik olarak parçalanabilir polyester-poliüretan (PUR) üretti. Diğerleri ticari olarak temin edilebilen biyolojik olarak parçalanabilen polibütilen adipat tereftalat (PBAT) ve polilaktik asit (PLA) karışımlarını sindirdi. En başarılı iki tür, Neodevriesia ve Lachnellula cinslerinden mantarlardı: zorlu PE dışında test edilen her plastiği parçaladılar.

Araştırmacılar bulgularında umut vaat ediyor ancak engellerin devam ettiği konusunda da uyarıyorlar. Frey, "Bir sonraki büyük zorluk, mikrobiyal türler tarafından üretilen plastik parçalayıcı enzimleri tanımlamak ve büyük miktarlarda protein elde etmek için süreci optimize etmek olacak" dedi. "Ayrıca, protein stabilitesi gibi özellikleri optimize etmek için enzimlerin daha fazla modifikasyonuna ihtiyaç duyulabilir."