Bilim & Teknik

Galaksiyi geçmek 200 bin yıl sürüyor

Yapılan bir hesaplamaya göre içinde bulunduğumuz Samanyolu Galaksisi'nin bir ucundan diğerine gitmek 200 bin yıl sürüyor.

Galaksiyi geçmek 200 bin yıl sürüyor

Kainatın büyüklüğü her zaman insanoğlunu şaşırtan bir konu olmuştur. Evrene genel olarak baktığmızda içinde bulunduğumuz Samanyolu Galaksisi'nden binlercesini barındırdığını biliniyor. İnsanoğlu için oldukça karmaşık görünen bu büyüklüğü hesaplamak bile dimağların karışmasına neden oluyor. Benzer7 bir çalışma Space.com tarafından da yapıldı.

Sitenin haberine göre, Kanarya Adalarındaki Astrofizik Enstitüsünden gök bilimcilerin araştırması, Samanyolu'nun varsayılan sınırı dışındaki yıldızların, diskin içindekilerle benzer yapıya sahip olduğunu gösterdi. Yıldızlardaki ağır metallerin miktarını incelerken bu şaşırtıcı keşfi yapan gök bilimciler, Samanyolu diskinin sanılandan daha büyük olduğu ve ışık hızında seyahat eden bir uzay gemisiyle galaksiyi baştan başa geçmenin 200 bin yıl süreceği sonucuna vardı.Geçmişte yapılan araştırmalar, bu yolculuğun 100 bin ila 160 bin ışık yılı süreceğini öngörmüştü. Martin Lopez-Corredoira liderliğindeki araştırmanın ayrıntıları, "Astronomy & Astrophysics" dergisinde yayımlandı.

Her ne kadar araştırmacılar böyle bir sonucu varsa da halihazırda ışık hızında hareket edebilen bir uzay aracı olmadığı için 200 bin yıl da ulaşılabilecek bir rakam değil. Teorik olarak ışık hızına ulaşıldığında ışık da artık madde formundan çıkıyor ve farklı bir forma geçiyor. Bu yüzden bu hıza çıkabilen bir araç yapmak günümüz teknolojileriyle mümkün görünmüyor.

Yorumlar
TUNCER
Roketlerin saatler süren yolculuğuna karşı şimşek çakınca yeryüzüne inme süresi kaç salise acaba rabbimiz için mesafe yoktur.
Cevapla