Gökbilimciler yüzeyinde su olabilecek yeni bir gezegen belirlediler! Yeni evimiz olabilir

Gökbilimciler, aktif volkanlarla örtülü olduğuna inandıkları bir gezegen buldular. Salı günü Nature dergisinde yayınlanan bir çalışmada, çok uluslu bir bilim insanı ekibi, yüzeyinin bir kısmında su olabileceğine inandıkları Dünya büyüklüğünde bir ötegezegen keşfettiklerini söylediler.

Sıkıcı bir şekilde adlandırılan LP 791-18 d (ne yazık ki kimse ona Mustafa adını vermeyi düşünmedi), Dünya'dan yaklaşık 90 ışıkyılı uzaklıkta, Krater takımyıldızında yer alıyor. LP 791-18 d, gelgitsel olarak kilitlendiği kırmızı bir cücenin yörüngesinde dönüyor, bu da gezegenin Dünya gibi bir gece ve gündüz döngüsüne sahip olmadığı anlamına geliyor. Bunun yerine, LP 791-18 d'nin bir kısmı sürekli güneş ışığından yanarken, diğer kısmı daima karanlıkta.

Gezegeni inceleyen astronomlardan biri olan Björn Benneke, NASA'nın Jet Tahrik Laboratuvarı'na verdiği demeçte        “Gündüz tarafı muhtemelen yüzeyde sıvı su bulunamayacak kadar sıcak olacaktır., gezegenin her yerinde meydana geldiğinden şüphelendiğimiz volkanik aktivite miktarının, suyun gece tarafında yoğunlaşmasına izin verebilecek bir atmosferi sürdürebileceğini düşünüyoruz” dedi.

LP 791-18 sistemi, LP 791-18 b ve c olarak adlandırılan en az iki başka gezegen içeriyor. İkincisi, Dünya'dan iki buçuk kat daha büyük ve kütlesinin yedi katından fazla.

NASA, ESA ve CSA, James Webb Uzay Teleskobu'nun kızılötesi görüntüleme araçlarını LP 791-18 c'ye yönlendirmeyi planlıyor. LP 791-18 d'yi keşfeden ekip, ötegezegenin "atmosferik araştırmalar için olağanüstü bir aday" olacağını düşünüyor. Özellikle, emekli Spitzer Uzay Teleskobu, NASA 2020'de hizmet dışı bırakmadan önce LP 791-18 d'nin tespit edilmesine yardımcı oldu. Bu hafta, ABD Uzay Kuvvetleri, teleskopu kullanımdan kaldırmanın fizibilitesini araştırmak için 250.000 dolarlık bir hibe verdi.