Bilim & Teknik

Yeni bir dinozor türü bulundu

50 yılı aşkın bir süre önce bulunan fosillerin, kemik kafalı dinozorlar grubuna ait yeni bir türe ait olduğu belirlendi.

Korkunç kertenkele anlamına gelen ve 157 milyon yıl boyunca dünya üzerinde yaşamlarını sürdüren dinozorlar, yıllardan beri bilim adamlarının ilgisini çekmiştir. 65 milyon yıl önce nesli tükenen hayvanlara ait kalıntılar sayesinde bu gizemli hayvanlar hakkında yeni detaylara sahip oluyoruz.

Son olarak ortaya çıkarılan fosillerden belki de en eski dinozor nesli ortaya çıkarıldı. Araştırmacılar, Acrotholus audeti adı verilen yeni türün, bilimsel adı pakisefalozor olan, kemik kafalı dinozorlar grubunun, Amerika'da ve belki de dünyada bilinen en eski temsilcisi olduğuna dikkati çekti.
1368078413_20130419124216mogev24-jpg20130508144851.jpg

Kanadalı Dr. David Evans ve ABD'li Dr. Michael Ryan'ın kaleme aldığı yeni türü tanımlayan araştırma, Nature Communications adlı bilimsel derginin 7 Mayıs tarihli sayısında yayımlandı.

Bundan 85 milyon yıl kadar önce yaşadığı sanılan, yaklaşık 1,82 metre boyunda, 40 kilogram ağırlığındaki bu otçul türe ait kafatasının, "başlık" adı verilen kısmına ait fosiller, Alberta'nın güneyindeki Milk River Formation bölgesinde bulunmuştu.

Toronto Üniversitesi öğrencisi Celeb Brown'ın, 2008'de, ilk fosillerin bulunduğu bölgede yaptığı saha çalışmasında keşfettiği, dinozora ait daha iyi durumdaki fosil örneği, yeni türün tanımlanmasında önemli rol oynadı.

İki ayağı üzerinde yürüyen bu türün gözlerinin üstünde, 10 santimetreyi aşkın kalınlıkta, kubbe biçiminde kemikten bir yapı bulunuyor. Araştırmacılara göre, bu dinozor türü söz konusu kubbe biçimindeki yapıyı, hemcinslerine kendini göstermede ve kafa kafaya tokuşarak yaptığı mücadelelerde kullanıyordu.

Yeni türün Acrotholus audeti olarak belirlenen adı, "yüksek kubbe" anlamına gelen, "Acrotholus" kelimesiyle, fosillerin bulunduğu arazinin sahibi olan çiftçi Roy Audet'in adlarının birleştirilmesiyle türetildi.

Yorumlar
mert
bu yaziya yorum yapan yapmis teknoljik dinozorlarda var telefondan baska bisey yok sanki dunyada
Misafir
cok ilginç. bilim teknolojiye girmiyor mu?
Misafir