DART'ın Asteroid Dimorphos ile çarpışması film oldu

Hubble Uzay Teleskobu, yaptıkları açıklamaya göre, 26 Eylül 2022'de DART adlı 1.200 kiloluk bir NASA uzay aracı tarafından kasıtlı olarak vurulduğunda asteroid Dimorphos'un bir çok fotoğrafını yakaladı.

DART'ın Asteroid Dimorphos ile çarpışması film oldu

NASA yaptığı açıklamada, Hubble'ın DART çarpışmasının ardından çekilen hızlandırılmış filminin, toz ve enkaz parçaları uzaya fırlatılırken şaşırtıcı ve dikkate değer, saat başı değişiklikleri ortaya koyduğunu söyledi. Saatte 13.000 mil hızla asteroide kafa kafaya çarpan DART çarpma tertibatı, asteroitten 1.000 tondan fazla toz ve kaya fırlattı.

Açıklamada, ne Didymos ne de Dimorphos'un Dünya için herhangi bir tehdit oluşturmamasına rağmen, görevden elde edilen verilerin, araştırmacılara, gerekirse bir asteroidin yolunu Dünya'dan potansiyel olarak nasıl saptırabilecekleri konusunda bilgi vermeye yardımcı olacağı belirtildi.

DART deneyi ayrıca erken güneş sisteminde yaygın olabilecek gezegen çarpışmalarına dair yeni bilgiler sağladı. "DART çarpması bir ikili asteroit sisteminde meydana geldi. Daha önce ikili asteroit sisteminde bir nesnenin bir asteroitle gerçek zamanlı olarak çarpışmasına hiç tanık olmadık ve bu gerçekten şaşırtıcı.”

DART'ın Asteroid Dimorphos ile çarpışması film oldu

Arizona, Tucson'daki Gezegen Bilimi Enstitüsü'nden Jian-YangLi'nin diğer 63 DART ekibi üyesiyle birlikte yürüttüğü çalışma, 1 Mart'ta Nature dergisinde yayınlandı.

Açıklamada, Hubble filminin çarpışmadan 1.3 saat önce başladığı belirtildi. Film, çarpışmanın ardından birbiriyle örtüşen üç aşamayı gösteriyor: bir püskürtme konisinin oluşumu, asteroidin yörüngesi boyunca eşlik eden asteroit etrafında yakalanan enkazın spiral girdabı ve güneş ışığının basıncıyla asteroitin arkasından süpürülen kuyruk, rüzgar gülünü andırıyor. Enkazın asteroidden uzaklaştığını, saatte dört milden daha hızlı bir dizi hızla hareket ettiğini, asteroidin yerçekiminden kaçacak kadar hızlı olduğunu, bu nedenle asteroide geri düşmediğini söylendi.